I dag for 22 år siden…..

Som overskriften siger så er det for 22 år siden en helt speciel dag for mig , den dag min dejlige søn kom til verden, idag kl 03.15 sad jeg ude på modtagelsen på sygehuset og ventede på jordemoderen, og min mor ringede til sønnikes far og fortalte ham at det var nu det var ved at ske, om han ville komme og støtte men nej…. Det havde han jo så også fortalt mig at han ikke ville, han ville bare vente hjemme hos ham selv… så min mor blev hos mig i hele det forløb der nu kom til at ske for mig indtil sønnike tittede ud på denne store verden kl 13.20 søndag den 17 marts 1991.

Efter mange og lange veer fik jeg taget vandet ved 11 tiden og nu begyndte de der tunge dybe veer der bare hamrede i min krop, jeg havde bestemt mig til ikke at sige av og det holdt stik… jeg sagde en masse andet i stedet… ved 12 tiden fik jeg vist fremstammet noget i retning af at jeg altså pressede NU og så skete der ting og sager…

Jordmoderen nr 2 som er den sødeste kvinde jeg erindrer om den dag, fik gelejdet mig ind i det rum jeg skulle føde på, skubbet mig over på den briks jeg skulle ligge på, stukket mig en sækkepude i ryggen dvs den endte i nakken på mig… Så jeg ikke kunne trække vejret ordenlig igennem, sygeplejeeleven fik fremstammet et ønske om at blive hos mig og det fik hun selvfølgelig lov til, hun havde ellers fri, så hun var ekstra på stuen der vist var fyldt nok op….

Min mor på den ene side, min veninde på den anden, en til hver af mine ben, jeg orkede ikke holde dem mere, og så måtte jeg ikke presse næ nej…. og pludselig så skulle jeg presse … jeg kan huske jeg fik snerret af dem om de da for pokker ikke kunne bestemmme sig.. . jow jow ikke nemt at være personale og fødende den dag..

Og alt imens solen skinnede fra en skyfri himmel så dukkede det bette pjevs op , og mor her smeltede helt og aldeles , jeg kunne slet ikke se ham ordentligt, men hørte min mor sige med gråden i stemmen at det var blevet en dreng, min egen stemme sige at så fik jeg jo ret og så fik jeg ham i armene…. og jeg knuselskede ham vildt og inderligt.

Så idag for 22 år siden blev du født ud i denne brutale verden, du fik den foræret på godt og ondt, og du har klaret det så flot sønnike… Jeg elsker dig så højt, jeg er her altid og når jeg engang ikke er det mere så håber jeg at du kan erindre mig som det menneske der gjorde både sin pligt overfor sit barn men også som din ven og opdrager, jeg håber at du når alt du ønsker søn, at du får dit liv lagt i den rille du ønsker dig…. og at du får et dejligt liv sammen med nogle du elsker og holder af…

Men vid at jeg vil altid bo i dit hjerte, i din erindring som hende din mor som bare elskede dig så højt….. Hjertelig tillykke med fødseldagen søn… må den blive lys og lykkelig som den plejer at være det….. Må alt godt følge dig på din vej gennem resten af dit liv…

Hilsen din mor…

Sønnike

Sønnike

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

